מסע הטבח של החמאס ב'משתפי הפעולה' עם ישראל

    דוד לזר | צילום: qudsn.ps No Comments on מסע הטבח של החמאס ב'משתפי הפעולה' עם ישראל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסע הטבח של החמאס ב'משתפי הפעולה' עם ישראל נמשך.

    מיד לאחר חיסול בכירי החמאס על ידי חייל האוויר הישראלי, פתח חמאס במבצע לאיתור ורצח משתפי פעולה שסייעו לישראל.

    חמאס מסר, שמשתפי הפעולה שנהרגו "סיפקו לאויב מידע על מיקומם של לוחמים, מנהרות התקפיות, פצצות, בתים של לוחמים ומיקומי רקטות. הכיבוש הפציץ את המקומות האלה והרג כמה לוחמים. לפיכך, נעשה צדק".

    עד כה נהרגו על ידי החמאס 27 תושבי הרצועה שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. חלקם הוצאו להורג ברחובות עזה מול קהל רב.

    קולות בעזה טוענים כי המשתפי"ם או לפחות חלק מהם הם אנשי פת"ח או אחרים שחוסלו בשל 'חוב ישן' שהיה לממשל חמאס עמם.

    מזכ"ל לשכתו של אבו-מאזן מתח ביקורת על חמאס ואמר כי מדובר ב'פרובוקציות', ורמז כי חמאס נוהג כמו ארגון 'המדינה האיסלאמית', ללא צדק ומשפט.

    חמאס מנגד דחה את הטענות ואמר כי ערך לפני כן משפט מהיר לאנשים שהוצאו להורג וכי יש בידיו הוכחות להרשעתם.

    בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, אמר בראיון ל'אל-מיאדין' כי ההחלטה להוציא להורג את ה'סוכנים' היא קונצנזוס בעם הפלסטיני, וכי היא התקבלה בתיאום עם פלגי ההתנגדות.

    ראג'י א-סוראני, העומד בראש המרכז הפלסטיני לזכויות האדם, אמר: "אנו דורשים מהרשויות ומה'התנגדות' להתערב ולעצור את ההוצאות להורג, ללא קשר לסיבות ולמניעים שעומדים מאחוריהן". כמו"כ, גם ארגון זכויות האדם 'אמנסטי' מתח ביקורת חריפה על חמאס.

    על פי גורמים ביטחוניים בישראל, טענת הפלסטינים מהימים האחרונים כי 'משתפי פעולה' שהוציא להורג חמאס העבירו מידע לישראל במבצע 'צוק איתן' אינה יכולה להיות נכונה. זאת, כיוון שרוב רובם של אלו שהוצאו להורג – היו עצורים מזה זמן רב בכלא בעזה – חלקם יותר משנתיים. לדברי הגורמים, חמאס שלף אותם מבית הכלא והוציאם להורג באכזריות לעיני ההמון.

    בעקבות רצח המשתפי"ם על ידי החמאס, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו השווה את חמאס לארגון 'המדינה המוסלמית' – דעאש: "העולם ראה שחמאס, כמו דאעש, מבצע הוצאות המוניות להורג. בנוסף, חמאס כמו דאעש, רודף ומדכא מיעוטים. האמנה של שני הארגונים קוראת להקמת חליפות איסלאמית, ושני הארגונים משתמשים באותן שיטות רצחניות – לכן חמאס זה דאעש, ודאעש זה חמאס".



    0 תגובות